Основна частина робіт у виставці відображає долі людей, які безпосередньо постраждали від російського вторгнення 2022 року. Наприклад, акварелі Наталії Амірової зображують сцени повсякденного життя українців із вишуканою деталізацією, а малюнки Христини Отчич-Черняк, виконані здебільшого червоним кольором, показують протестувальників, переселенців та жертв війни. Її роботи пронизані символізмом: картини вкриті краплями чорнила, що нагадують про кровопролиття.

Документальні фотографії Андрія Дубчака, зокрема портрет біженців та молодого солдата на тлі захопленого російського танка, представлені у вигляді банера від підлоги до стелі. Скульптура Романа Рабика, створена з металу і смоли, вшановує пам’ять українських воїнів, поєднуючи силу монументальної голови та плечей із крихкістю решітчастих конструкцій.

Олена Аляб’єва та Роман Бончук у своїх роботах зображують зруйновані війною місця. Чорно-білі ескізи Аляб’євої мають драматичний контраст, тоді як акварель Бончука передає символіку металургійного заводу в Маріуполі, який став фортецею для українських бійців. Сергій Сімутін через стилізовані роботи «Свята пшениця» та «Свята кукурудза» звертає увагу на аграрну спадщину України, що асоціюється з її статусом житниці Європи.

Куратори Софі Бей та Євген Немченко додали кілька незвичних експонатів, серед яких «бомба» Євгена Барабана, прикрашена традиційним орнаментом української писанки, та уламок російського гелікоптера – єдиний нефігуративний об’єкт виставки, який слугує прямим нагадуванням про боротьбу України за своє існування.

A Closer Look: Conflicted Art From Ukraine Through Aug. 23 at Mason Exhibitions Arlington, 3601 Fairfax Dr., Arlington. masonexhibitions.org